Testalkattípusok

2009.11.01. 14:18

Sokat gondolkoztam rajta, hogy én melyik kategóriába tartozok. Aki szintén kiváncsi saját típusára, annak ajánlom ezt a blogot: http://astoriafitness.blog.hu

Elnézegetve magamat elmondhatom, hogy ez alatt a pár hét alatt, mióta konditeremben edzek, egész szépen kezdenek kihangsúlyozódni az izmaim, annak ellenére, hogy a diétát most hanyagoltam. Erre már régen is felfigyeltem, hogy az izmosodással nincs gondom, csak sajnos a zsír is elég hamar feljön...

Azaz endomorf és mezomorf jegyek mutatkoznak rajtam és sajnos úgy érzem, hogy a domináns az az endomorf. Természetesen nem vagyok szakértő, de én így látom.

Ez persze nem azt jelenti, hogy nem nézhetek ki úgy, ahogy szeretnék, csak azt, hogy rögösebb utat kell bejárnom. Ami csak megédesíti a győzelem ízét ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://kockahas.blog.hu/api/trackback/id/tr821490826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Juan de Keserű, a keselyű 2009.12.23. 12:09:10

Valami frankó edzés- és étrendprogramot nem tudsz ektomorf testalkathoz? Egyszerűen reménytelen és hamvába holt próbálkozásba fullad valamennyi kísérletem.

SemNome 2009.12.23. 12:34:25

@Juan de Keserű, a keselyű: Igazság szerint nem tudok személyre szabott edzésrendet készíteni, de pár tanácsot adhatok. Például szinte biztos vagyok benne, hogy nem használsz tömegnövelőt. Nem kell tőle félni, nem drog. Jó minőségűt kell venni (pl.: Hypermass) és segíteni fog, hogy növekedjenek az izmaid és erősebb legyél. Edzésterveket meg találsz egy csomót, de hamarosan én is fogok írni mindegyik testalkattípusra.

Juan de Keserű, a keselyű 2010.01.09. 17:54:24

Bocs, hogy nem néztem eleddig vissza, de elutaztam. Amellett, hogy boldog új évet kívánok, kösz a reflektálást!
Eltalálatad. :-) Nem félek tőle, de abszolút nem vágom a témát, a kínálat meg nagy. Érdemes egy edzővel táp- meg edzéstervet íratni? Mármint, anyagilag nem túl nagy ráfordítás, gondolom.
Olvasgattam már ektomorf vonatkozású dolgokat, de bármilyen ötletet szívesen fogadok, mert eszméletlen vékony vagyok, legalább egy 15-17 kg-t szeretnék felszedni- mondjuk, a testkultúrám sem túl kifinomult, de jobb készőbb mint soha, most elhatároztam magam.
Időm van ugyan, s elsődlegesen az egészségmegőrzés motivál, de nyilván valamiféle esztétikai fejlődést is szívesen látnék, s - noha keményen dolgoznék érte- azért nem 10 múlva.

Juan de Keserű, a keselyű 2010.01.09. 17:55:29

Ja, még valami. Mivel az utóbbi években nem mozogtam, s a térdem is elég ramaty, nem akarom agyonerőltetni magam, viszont:
kinéztem ezt a kettlebell dolgot, ránézésre tetszik, csak nem tudom, mehetne-e ez így együtt rögtön kondizással, vagy előbb csak az egyiket kezdjem. Ileltve, ha az igenlő a válasz, akkor érdemes-e esetleg KB-znem kondi helyett?

SemNome 2010.01.09. 18:10:16

@Juan de Keserű, a keselyű: Igen, érdemes edző tanácsát kikérni. Amúgy a minőségi tömegnövelők kb 2500-3000 Ft/kg.
A Kettlebell nagyon jó, csak nem tudom, hogy rossz térddel lehet-e. Ennek járj utána. Kondiban tudod úgy csinálni a dolgokat, hogy kíméld a térded. Eleinte szerintem elég lenne egy is.
süti beállítások módosítása